מיקום: קנואן, אי בסנט וינסנט והגרנדינים Canouan, St. Vincent

לקוח: חיל הים האמריקאי (US Navy Facilities South East (NAVFAC SE

 

תכנון

  • אדריכלות – פלגג טכנולוגיות בע"מ
  • הנדסה אזרחית ומבנית – P. Jervis & Associates
  • עבודות ימיות- Richard Flik
  • חשמל – Collin Francis
  • מערכות מים וביוב – פלגג טכנולוגיות בע"מ.
  • מערכות דלק – ירון עשהאל.

 

על הפרויקט

תכנון והקמת מתקן / בסיס למשמר החופים המקומי.

המתקן כולל:

  1. מבנה ראשי ובו אגף במצעים, משרדי מנהלה ואגף מגורים
  2. לעגינת כלי השיט  רציף
  3. מתקן לאחסון דלק, קו אספקת דלק לרציף ונקודת תדלוק ממוחשבת לכלי השיט
  4. מגדל תקשורת
  5. פיתוח אתר

אחד האתגרים המרכזיים בפרויקט זה היה הגישה לאתר הפרויקט וזמינות מקומית מוגבלת של חומרים, ציוד וכלים.

המבנה הראשי הינו  מבנה בן שתי קומות  400 מ"ר הבנוי בשיטה קונבנציונלית (למרות הלוגיסטיקה המאוד לא קונבנציונלית). מערכת גג בנויה מאגדי עץ מתועשים ומערכת  סיכוך מבודדת הכוללת  פנלים אלומיניום בשיטת התפר העומד.

הפיר / מזח תוכנן על מנת לשרת שתי סירות של 40 רגל בכל צד.

קונסטרוקציה הפיר כוללת כלונסאות מצינורות פלדה, ומערכת הקורות ודק עשויים מבטון טרומי בנוי וסבכת FRP.

עוד בפיר: מערכת תדלוק, עמודי תאורה ועמדות שירות משולבת באיכות שמתאימה לסביבה ימית.

מערכת אחסון  והספקת דלק מורכבת ממיכל אחסון של 5,000 ליטרים, צנרת אספקת דלק מהמיכל ועד לקצה הפיר, המזינה תחנת דלק פעילה.

מגדל התקשורת הוא מגדל פלדה בעל תמיכה עצמית גבוהה בגובה 20 מטר, והוא תוכנן ונבנה על פי קודים רלוונטיים, ולמהירות רוח של  200 ק"מ/שעה

תשתיות ופיתוח האתר כוללים: חיבור חשמל לרשת המקומית, מערכת אספקת מים, מערכת ביוב הכוללת מכון טיהור

ביו-אקולוגי, כביש גישה, אזור חניה ועבודות לניקוז האתר. תכנון ניקוז האתר דרש תשומת לב מיוחדת למניעת הצפה ו/או שחיקה, לאור העובדה שחלק ניכר מניקוז הטבעי של האזור זורם דרך האתר.